Whatsapp Facebook X LinkedIn RSS feed

Sociale media zijn mooi, maar denk na voordat je iets roept!

ARTIKEL
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Paul Baas, woensdag 6 september 2023
106 sec


Hieronder lees je de column van Paul Baas. Als Fieldmanager of the Year 2022 geeft hij zijn mening over zaken die hem opvallen of waarvoor hij aandacht wil vragen.


Ik ben zelf geen groot gebruiker van de sociale media. Af en toe plaats ik iets, vooral dingen waar ik trots op ben. De mogelijkheid om allerlei andere leuke en interessante filmpjes te zien, is een mooie bijkomstigheid. Ook is het leuk om soms te kijken hoe het gaat met vrienden en kennissen, al is dat wel wat onpersoonlijk.

Zo heb ik al vele goede ideeën opgedaan en contact gezocht met diverse mensen van wie ik dacht dat ze iets voor mij konden betekenen. Dus ja, ook ik betrap mezelf weleens op meer schermtijd dan eigenlijk goed voor me is. Eigenlijk moet ik me schamen, want hoewel ik mijn kinderen af en toe corrigeer, ben ik zelf niet het ideale voorbeeld.

Maar naast leuke en positieve kanten hebben veel dingen ook negatieve kanten. Dat geldt ook voor de sociale media. Ik ergerde me er altijd al aan, maar de laatste maanden stoor ik me steeds meer aan de meningen en opmerkingen van Jan en alleman op de sociale media. Vooral aan de ongegronde en ongezouten meningen die anoniem geplaatst worden.

In ons vak werken veel gepassioneerde mensen, die op hun manier het maximale uit hun werk halen. Ze proberen met alle middelen die ze tot hun beschikking hebben en met alle kennis die ze bezitten iets moois neer te zetten. Vaak kennen mensen niet het hele verhaal als er eens iets wat minder is, of weten ze niet waarom is gekozen voor bepaalde werkzaamheden. Toch worden er dan opmerkingen geplaatst in de trant van 'het ziet er niet uit' of 'het veld is dramatisch'.

Het is zo makkelijk om maar iets te roepen zonder het echte verhaal te kennen. Ikzelf heb het geluk dat ik in een aantal prominente stadions mag werken die vaak in de picture staan. Ik heb er ook weleens wakker van gelegen als het iets minder was, maar ik heb me nooit veel aangetrokken van wat andere mensen ervan vonden, want ik wist wat er werkelijk speelde. Ik ken echter mensen in ons vak die het zich wel aantrekken en er slecht van slapen als er dit soort opmerkingen worden gemaakt. Het is makkelijk om te zeggen dat we ons er niks van moeten aantrekken, maar daarvoor zijn we te trots op ons werk. We voelen ons verantwoordelijk voor wat we doen, dus het is logisch dat het ons raakt.

Ik blijf erbij dat de sociale media iets moois zijn en absoluut vele mooie dingen hebben opgeleverd. Maar denk bij het plaatsen van een reactie eens twee keer na voordat je iets neerkalkt of roept. Ik weet dat dit in alle takken van sport gebeurt en ik ben ook geen wereldverbeteraar. Maar al is er maar één persoon die weleens anoniem iets plaatst en dit leest, dan is dat toch een begin. Want het is zo zonde als gepassioneerde mensen het plezier in hun werk kwijtraken door een paar vervelende opmerkingen die zomaar over een muurtje worden gegooid.

Grasgroeten,
Paul Baas, Fieldmanager of the Year 2022



LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Marjo Hoek
Thursday 7 September 2023
Hartelijk bedankt, Paul, voor je bijdrage met uitnodiging tot reflectie. Waardevol!

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
GREEN OUTLET
Iedereen kan gratis kleine advertenties plaatsen via zijn eigen account.
AGENDA
Verdiep jouw kennis met cursus grasveldkunde
dinsdag 21 januari 2025
t/m dinsdag 21 januari 2025
Meld je aan voor kennissessies over de noodzaak van een circulaire aanpak
dinsdag 21 januari 2025
t/m woensdag 22 januari 2025
Cursus duurzaam onderhoud grassportvelden
donderdag 23 januari 2025
t/m donderdag 23 januari 2025
Jaarcongres brancheorganisatie BSNC
dinsdag 28 januari 2025
t/m dinsdag 28 januari 2025
Vakbeurs Sportaccommodaties op 20 maart 2025
donderdag 20 maart 2025
t/m donderdag 20 maart 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER