Even voorstellen: GBN-AGR, nieuwe mediapartner bij Fieldmanager |
|
|
|
Nino Stuivenberg,
vrijdag 26 juli 2019 |
 |
| 72 sec |
Achterin ons gedrukte vakblad staat een pagina boordevol logo's. Dat zijn de circa 150 content partners van NWST. Sinds kort vindt u tussen die logo's ook dat van GBN-AGR.
Eric van Roekel, directeur van de GBN Groep |
GBN-AGR (de afkorting voor Artificial Grass Recycling) is dit jaar opgericht om een oplossing te bieden voor kunstgrasrecycling op de Nederlandse markt. De missie van de GBN Groep, waarvan GBN-AGR deel uitmaakt, is helder: earth overshooting verbannen door afvalstromen één voor één circulair te maken. Een van die afvalstromen is kunstgras, waar jaarlijks tonnen van gerecycled moet worden.
Acuut probleem
Nederland heeft echter nog niet de capaciteit om die tonnen te recyclen. 'De markt zat in 2018 echt op slot', vertelt Eric van Roekel, CEO van de overkoepelende GBN Groep. 'Vink besloot te stoppen met recycling en Tuf bereikte letterlijk hoge temperaturen. De markt zat met een acuut probleem. Ook wij hadden daarmee te maken, want sportveldbouwers Antea Sport en Edel Grass zijn onderdeel van het Oranjewoud-concern waartoe ook GBN behoort. We hebben daarom in een alliantie met andere aannemers de koppen bij elkaar gestoken om tot een oplossing te komen. GBN-AGR is het resultaat: een nieuwe partij voor kunstgrasrecycling in Nederland.'
Grote plannen
GBN-AGR neemt het complete proces van kunstgrasrecycling op zich. Dat begint met de inname van oude matten, waar reeds twee opslaglocaties voor geopend zijn in Hoorn en Amsterdam. De volgende stap is het daadwerkelijk recyclen van de matten. GBN-AGR start in september met de inrichting van een recyclingfabriek die in 2020 gaat draaien. Van het gerecyclede materiaal worden vervolgens nieuwe grondstoffen vervaardigd, zodat de circulaire cyclus compleet is.
Voortgang communiceren
De komende maanden ontwikkelt GBN-AGR dus in sneltreinvaart. Van Roekel wil de markt op de hoogte houden van die ontwikkelingen en daar is Fieldmanager het juiste platform voor. 'Het is belangrijk dat stakeholders - denk aan gemeenten, partijen in de markt en beheerders van accommodaties - weten wat wij doen en hoe we vorderen. Het vakblad heeft een goed bereik in de branche en kan daarvoor zorgen. Het is belangrijk om te benadrukken dat wij niet alleen klaarstaan voor alliantiepartners. Wij staan voor de hele markt open om te recyclen.'
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|