Een fris team met een frisse uitstraling |
|
|
|
Nino Stuivenberg,
woensdag 10 november 2021 |
|
| 295 sec |
Nieuw elan voor Beregening Service Nederland
Begin dit jaar is Beregening Service Nederland (voorheen Verhoeve Watertechniek) een nieuwe fase ingegaan. Niet alleen de naam en huisstijl van het bedrijf zijn aangepast, er wordt ook een nieuw team opgebouwd. 'De veranderingen zijn goed ontvangen in de markt. We worden goed herkend', aldus manager Lenneth-Theun Bosma.
Verhoeve Watertechniek was jarenlang één van de bekendste beregeningsbedrijven van Nederland. 'Een mooi vertrekpunt, maar er is toch heel bewust gekozen voor een nieuwe koers, die beter past bij deze tijd. We willen duurzaam groeien', vertelt Lenneth-Theun Bosma. Bosma (35) werkt ruim tien jaar bij AHA de Man, het zusterbedrijf van Beregening Service Nederland. Na zijn aanstelling als manager, ruim anderhalf jaar geleden, is met de directie het besluit genomen dat de beregeningstak nieuw leven ingeblazen zou worden. 'Wij hebben een nieuwe stijl en naam ontworpen, die we sinds 1 januari doorgevoerd hebben. In de markt is dat goed ontvangen: we worden goed herkend.'
| Lenneth-Theun Bosma |
|
|
Minstens zo belangrijk was het samenstellen van een goed team van ervaren monteurs, om altijd de gevraagde service te kunnen bieden. Volgens Bosma is het bedrijf daar zeker in geslaagd. 'We hebben een fris team samengesteld. De monteurs weten allemaal dat we opnieuw begonnen zijn en herkend en erkend willen worden. Deze mannen zetten hun beste beentje voor en zijn allemaal bloedfanatiek. We hebben heel bewust gezocht naar monteurs met veel ervaring. We hebben er nu drie met meer dan vijftien jaar ervaring, een monteur met drie jaar ervaring en een leerling-monteur. Ze hebben één ding gemeen: het zijn allemaal mannen die ervoor gaan, die het spelletje snappen en niet vies zijn om zelf werk op te pakken.' Met deze vijf monteurs wordt al het aanleg- en onderhoudswerk gedaan. Beregening Service Nederland doet projecten op sportvelden, golfbanen, (openbaar) groen en tuinen, evenals fonteinen en brandweerbronnen. Het bedrijf is dealer van Toro, maar heeft ook ruime ervaring met andere merken.
| Thijs Roks |
|
|
Nadruk op service
Thijs Roks (63) heeft als coördinator service en onderhoud dagelijks contact met het team van monteurs. Alle storingen komen bij hem binnen en hij zorgt ervoor dat de meldingen verwerkt en ingepland worden, zodat een monteur deze kan oplossen. 'We kunnen tegenwoordig alles op afstand aansturen', vertelt Roks. 'Vroeger moest een monteur naar de zaak komen om werkbonnen op te halen of in te leveren. Tegenwoordig hebben we een systeem waar we de werkbonnen digitaal in zetten, compleet met tekeningen en materialen. Een monteur kan de werkbon met een laptop of smartphone zo ophalen. Dat levert veel tijdswinst op, zowel voor de klant als voor ons.' De monteurs kunnen zo veel sneller schakelen en als ze toevallig in de buurt zijn, kunnen ze er dezelfde dag nog langsgaan. Roks: 'Zo leggen we nog meer nadruk op het servicegedeelte. We proberen iedereen zo snel mogelijk te helpen. In ons vak is het hollen of stilstaan. In droge periodes is het vaak heel druk. Door er dan bovenop te zitten en snel te handelen, kunnen de monteurs meer klanten helpen.'
| Christ Koevoet |
|
|
Veelzijdig werk
Christ Koevoet (54) werkt sinds 2019 als service monteur voor Beregening Service Nederland. Hij heeft een technische achtergrond en werkte in het verleden al bij AHA de Man in de werkplaats. 'Ik werd benaderd door Leo Sparla om de beregeningstak te komen versterken. Ik heb het altijd naar mijn zijn gehad bij AHA de Man en we vormden een mooi team om mee te gaan werken, dus dat zag ik wel zitten.' Elke monteur werkt grotendeels in een eigen rayon en heeft op die manier zijn vaste klanten. Dat is zeker handig in het geval van een storing. Koevoet doet zowel aanleg als onderhoud en heeft op die manier zijn regio steeds beter leren kennen. De overstap naar het beregeningsvak bevalt hem erg goed. 'De veelzijdigheid van het werk vind ik het leukst. Ook ben je altijd buiten bezig. We komen op de mooiste locaties, dat is niet voor iedereen weggelegd.' Koevoet profiteert in het werk van de ervaring van collega's, vertelt hij. 'Ik ben blij dat Beregening Service een aantal ervaren mensen aangetrokken heeft. Daardoor hebben we een sterk team en de beste monteurs.'
| Daan Koevoet |
|
|
Ook zijn zoon Daan Koevoet (21) is actief als servicemonteur. Hij deed dit werk als bijbaan naast zijn opleiding mechatronica engineering. Zijn vader leert hem in de praktijk de kneepjes van het vak en dat bevalt goed. Koevoet: 'Het is leuk werk en we komen veel buiten. Elk project is weer anders, waardoor het werk heel gevarieerd is. Als er een groot project aankomt, ben ik vaak in de werkplaats om de voorbereidende werkzaamheden uit te voeren, zoals laswerkzaamheden aan frames voor bijvoorbeeld pompen, of het klaarmaken van de benodigde machines. Maar ik kom ook in het veld om met het kabel- en leidingwerk of sproeiers bezig te zijn.' Het werk bij Beregening Service Nederland is voor hem de perfecte leerschool. 'Tot nu toe leer ik eigenlijk elke dag wel iets. Het is fijn dat we meerdere ervaren monteurs hebben. Iedereen doet dingen soms net iets anders, waardoor je dat mooi kunt vergelijken en die ervaring allemaal meeneemt.'
| Rob Brugmans |
|
|
Onderling vertrouwen
Drie servicemonteurs gingen dit kalenderjaar aan de slag voor Beregening Service Nederland. Rob Brugmans (50) en Wesley Dominicus (44) maakten in januari samen de overstap. Voor Brugmans, die ruim 23 jaar ervaring heeft als monteur, waren de ambitieuze toekomstplannen een belangrijke reden, vertelt hij. 'Beregening Service Nederland liet een mooi plan zien om het bedrijf weer op poten te zetten en daar wilden ze mij graag bij hebben. Het is natuurlijk een mooie kans om hier een succes van te maken en daar een bijdrage aan te leveren.' De onderlinge samenwerking is volgens Brugmans een van de sterke punten van Beregening Service Nederland. 'De samenwerking met de jongens van planning en inkoop loopt heel goed. Het is fijn dat we hier allemaal op basis van onderling vertrouwen met elkaar werken. Dat voel je gewoon. We leren elkaar ook steeds beter kennen. Dat samenspel gaat heel goed. Er is veel enthousiasme, dus ik zie de toekomst voor Beregening Service positief tegemoet.'
|
'De klant is koning" klinkt cliché, maar zo is het in de praktijk wel'
| |
|
| Wesley Dominicus |
|
|
Voldoening uit klantcontact
Wesley Dominicus heeft bijna 17 jaar ervaring in de beregening. Het spreekt hem aan dat Beregening Service Nederland een bedrijf met korte lijnen is. 'De klik was er meteen en ik voelde dat ik veel waardering kreeg. De basis die we hebben is goed en die willen we verder uitbreiden. Met een klein team kunnen we enorme stappen maken, want we hebben alle kennis in huis. We zijn nu bezig om een hecht team te vormen en houden ons bezig met zowel aanleg als onderhoud, omdat we een bedrijf in opbouw zijn.' Dominicus geniet het meest van zijn werk als servicemonteur, zo vertelt hij. 'Ik ben erg servicegericht, heb graag contact met klanten en vind het leuk om zaken op te pakken. Daar haal ik heel veel voldoening uit.' Service is een kernkwaliteit van een goed beregeningsbedrijf, weet Dominicus. 'Ons doel is om servicegericht te werk te gaan. "De klant is koning" klinkt cliché, maar zo werkt het in de praktijk wel. Bij hockeyvelden weet je bijvoorbeeld dat alles in het weekend moet draaien en dat zo'n geval urgentie heeft. Dat weten we allemaal, die kennis is er en we weten welke prioriteiten we moeten stellen.'
| Marcel Soullier |
|
|
'Mooi clubje'
Marcel Soullier (52) is de nieuwste aanwinst van Beregening Service Nederland. Hij is sinds juni actief als servicemonteur. Ook hij neemt veel ervaring mee. Hij is al zestien jaar monteur in de beregening, zowel in aanleg als onderhoud en service. Soullier: 'Mijn vorige werkgever was groter en dan wordt het vaak toch onpersoonlijker. Een klein bedrijf heeft mij altijd meer getrokken, dus bij Beregening Service zit ik goed op mijn plek.' De overstap is hem goed bevallen. 'De vernieuwing en de ambitie om te willen groeien, spreken mij aan. Met deze monteurs hebben we een mooi clubje bij elkaar waarmee we mooie projecten kunnen realiseren. Alles bij elkaar staat hier behoorlijk wat kennis en ervaring. Wat we ook delen? We staan er allemaal voor om kwaliteit te realiseren, of het nu om aanleg of onderhoud gaat.'
|
'Wat ons versterkt is onze binding met AHA de Man'
| |
|
Naam maken
Met de nieuwe aanwinsten in het team wil Beregening Service Nederland duurzaam groeien en als betrouwbare partner verder naam maken. De ambitie is volop aanwezig. Dominicus: 'Het is nu al enorm druk, als organisatie willen en kunnen we nog verder ontwikkelen. Daar is zeker markt voor.' Volgens Bosma staat hier een team dat met zijn ervaring het verschil kan maken bij projecten. 'Het fijne aan Beregening Service Nederland is dat we korte lijnen hebben. We hebben een team met vijf monteurs, Thijs doet de coördinatie en ik begeleid de renovatie- en aanlegklussen. Wat ons versterkt is onze binding met AHA de Man. Bij grotere aanleg- of renovatieprojecten kunnen we altijd met hen samenwerken. We hebben echt iets unieks te bieden.'
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
|
|
|
tom vermeulen
Wednesday 15 March 2023 |
|
thijs kan jij mij bellen, thanks
0631014850 Tom vermeulen Rockanje |
|
|
Tip de redactie
|
|
Iedereen kan gratis kleine advertenties plaatsen via zijn eigen account.
|
|
|
|