Even voorstellen: Sportstroom, nieuwe partner van Fieldmanager |
|
|
|
Nino Stuivenberg,
vrijdag 11 september 2020 |
|
| 92 sec |
Achterin ons gedrukte vakblad staat een pagina boordevol logo's. Dat zijn de circa 160 content partners van NWST. Sinds kort vindt u tussen die logo's ook dat van Sportstroom.
Sportstroom is opgericht in 2003 en gevestigd in Drachten. Het bedrijf werd groot en bekend als energiecollectief, waarbij ruim drieduizend verenigingen zich aansloten. Door de jaren heen heeft Sportstroom zijn diensten rond het verduurzamen van sportaccommodaties verder uitgebreid. Clubs kunnen er terecht voor advieswerk (zoals subsidies en het maken van verduurzamingsplannen) én voor installatie van led-sportveldverlichting.
Clubs ondersteunen
Sportstroom heeft dus alle kennis in huis om een club te begeleiden bij verduurzaming. Van bouwkundig advies in de vorm van een energiescan tot advies over financiering en subsidies, Sportstroom heeft de juiste antwoorden. Daarnaast heeft Sportstroom een grote installatietak, die maar één product installeert: led-sportveldverlichting. Zodoende kunnen verenigingen desgewenst ook voor de installatie een beroep doen op het bedrijf en worden ze volledig ontzorgd.
|
'Met Philips en Lumosa kunnen we elk type sport bedienen, beide merken hebben hun eigen specifieke kenmerken die we graag aan de verenigingsbestuurder uitleggen'
| |
|
Touwtjes in handen
Kenmerkend aan de werkwijze van Sportstroom is dat het bedrijf bij projecten de touwtjes in eigen handen houdt. Robert den Ouden, sinds 2011 eigenaar van het bedrijf: 'Wij kiezen er nadrukkelijk voor om met eigen mensen te werken, die altijd gecertificeerd zijn. Dat vinden we bij Sportstroom belangrijk. Ons motto is 'sporten toegankelijk en betaalbaar houden'. Verenigingen hebben recht op kwaliteit en continuïteit. Eenmalig een installatieklus klaren is de kunst niet. Het gaat erom dat de vereniging tot in lengte van jaren kan rekenen op een stabiele partner die goed onderhoud pleegt en bij een onverhoopte storing snel handelend optreedt.'
Partnerschappen
Standaard installeert Sportstroom verlichting van Lumosa en Philips. 'Daarmee kunnen we elk type sport bedienen, beide merken hebben hun eigen specifieke kenmerken die we graag aan de verenigingsbestuurder uitleggen', aldus Den Ouden. Als eigenaar richt Den Ouden zich onder andere op externe samenwerkingen. Sportstroom heeft een overeenkomst met drie sportbonden: korfbalbond KNKV, hockeybond KNHB en tennisbond KNLTB. Zij bevelen bij hun achterban Sportstroom aan als uitvoerende partner. Sportstroom is tevens uitvoerend partner van NOC*NSF inzake de Routekaart Duurzame Sportvereniging.
Actueel thema
Den Ouden verwacht dat de markt voor verduurzaming en ledverlichting de komende jaren zal blijven groeien. 'Het is een actueel thema, verenigingen zijn er erg druk mee. Tegelijkertijd valt er nog een wereld te winnen. Veel verenigingen hebben nog conventionele verlichting of zijn niet met verduurzaming bezig, dat willen wij veranderen.' Het partnerschap met vakblad Fieldmanager is hier een geschikt medium voor; Sportstroom komt zo direct in beeld bij sportclubs. 'Wij willen onze boodschap delen onder sportbestuurders. Als zij willen verduurzamen, kunnen wij een goede partner voor ze zijn.'
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|