Whatsapp Facebook X LinkedIn RSS feed

Circulair

ARTIKEL
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Hein van Iersel, woensdag 13 november 2019
65 sec


Vorige week een door ons georganiseerde bijeenkomst over Draintalent bijgewoond. Ik zal daar nu verder niets over zeggen, al was het alleen maar omdat u dan zou kunnen denken dat wij aandelen in dit concept hebben. Dat hebben we helaas niet.


Dit soort relatief kleinschalige bijeenkomsten is ook om andere redenen interessant, namelijk om te horen waar het fieldmanagers nu werkelijk om gaat. Leveranciers hebben nogal eens de neiging om vooral technisch naar hun product te kijken. Logisch natuurlijk: als ik een auto koop, is het wel handig als iemand met verstand van techniek dat ding heeft ontworpen en in elkaar gesleuteld. Het punt is dat leveranciers vaak niet lijken te beseffen op basis waarvan hun klant beslist.

Die kiest niet vanwege de kwaliteit van de carburateur of de stijfheid van het chassis, maar misschien wel vanwege details als de kleur van het dashboard of een leuk stoer logootje achterop. Wat geldt voor auto's, geldt ook voor sportvelden. Gelukkig gaat het dan niet om de kleur van het interieur, maar komen termen in beeld die met duurzaamheid te maken hebben. Een van de aanwezigen riep in een vlaag van overmoed: er is geld genoeg, maar het product moet wel circulair, klimaatadaptief en duurzaam zijn.


Leveranciers lijken vaak niet te beseffen op basis waarvan hun klant op beslist: niet de kwaliteit van de carburateur of de stijfheid van het chassis, maar misschien wel details als de kleur van het dashboard of een leuk stoer logootje achterop

Iedereen weet dat dit soort zaken enorm belangrijk zijn. Tegelijk willen leveranciers er nog weleens lacherig over doen. Dat is begrijpelijk en misschien ook wel terecht, want er worden met die termen in de hand ook enorme kulverhalen verteld. Producten waarvan iedereen op zijn klompen aanvoelt dat ze milieutechnisch totaal achterhaald zijn, worden heilig verklaard. Toch moeten leveranciers dit soort signalen van hun klanten serieus nemen. Dat is nu eenmaal de nieuwe werkelijkheid.

Leveranciers hebben de neiging om vooral technisch naar hun product te kijken

LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Piet Kranendonk
Friday 15 November 2019
Helemaal mee eens Hein. Het is de hoogste tijd dat milieu, gezondheid en circulariteit in nieuwe ontwikkelingen worden geïntegreerd. Gemeenten kunnen dergelijke producten mijns inziens pas echt waarderen (lees: inkopen) als we die aspecten onderdeel van de normen van NOC*NSF maken. Pas dan kan er door de gemeenten goed op worden aanbesteed en kunnen leveranciers hierop weer optimaal innoveren !!

download artikel

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
GREEN OUTLET
Iedereen kan gratis kleine advertenties plaatsen via zijn eigen account.
AGENDA
Betrokken partijen houden open dag over renovatie stadionveld FC Twente
dinsdag 3 december 2024
t/m dinsdag 3 december 2024
Verdiep jouw kennis met cursus grasveldkunde
dinsdag 21 januari 2025
t/m dinsdag 21 januari 2025
Cursus duurzaam onderhoud grassportvelden
donderdag 23 januari 2025
t/m donderdag 23 januari 2025
Jaarcongres brancheorganisatie BSNC
dinsdag 28 januari 2025
t/m dinsdag 28 januari 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER