Whatsapp Facebook X LinkedIn Instagram RSS feed

VHG tekent samenwerking met Fleets-Online voor slim digitaal beheer van machine- en wagenpark

NIEUWS
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Willemijn van Iersel, donderdag 27 januari 2022
111 sec


Koninklijke Vereniging van Hoveniers en Groenvoorzieners (VHG) en Fleets-Online, aanbieder van digitale oplossingen voor fleet- en assetmanagement, hebben vrijdag 21 januari in Ede een samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Samen willen zij VHG-leden helpen hun activiteiten slimmer, efficiënter en 'groener' uit te voeren. Hiervoor kunnen de leden gebruik maken van een zogeheten IoT-platform waarbinnen alle bedrijfsmiddelen eenvoudig te beheren zijn en informatie leveren. En dat alles 'in de cloud'.

Murat Ercan (commercieel directeur Fleets-Online) en Richard Maaskant (accountmanager relatiebeheer VHG) tekenen de overeenkomst die VHG-leden toegang biedt tot digitaal beheer van hun machine- en wagenpark tegen gereduceerd tarief.
Murat Ercan (commercieel directeur Fleets-Online) en Richard Maaskant (accountmanager relatiebeheer VHG) tekenen de overeenkomst die VHG-leden toegang biedt tot digitaal beheer van hun machine- en wagenpark tegen gereduceerd tarief.

'Het goed beheren van hun machine- en wagenpark is belangrijk voor onze leden', vertelt Richard Maaskant, accountmanager relatiebeheer bij VHG. 'Denk daarbij aan het efficiënt inzetten van voertuigen en machines en goede beveiliging tegen inbraak en diefstal. Daarnaast willen ondernemers investeringen doen op basis van betrouwbare data, waaronder daadwerkelijke inzet. Ook kunnen ze met goed beheer een aanzienlijke bijdrage leveren aan het reduceren van de CO2-uitstoot.'

Besparen

Transport maakt een substantieel deel uit van groenprojecten. Om te kunnen besparen op kilometers en brandstof is inzicht in data nodig. Maaskant: 'In de oplossing van Fleets-Online komt dat allemaal samen. Dit bedrijf is thuis in de groensector en heeft al een aantal enthousiaste groenbedrijven als klant. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat deze samenwerking een mooie aanvulling is op onze dienstverlening. Hiermee kunnen we de leden nog meer helpen in de verbetering van hun werkprocessen, tegen gereduceerde tarieven.'


Voor alle bedrijven

Murat Ercan, commercieel directeur van Fleets-Online, benadrukt dat de oplossing interessant is voor zowel de middelgrote en grote groenbedrijven, maar zeker ook voor de kleinere. 'We kunnen alle leden helpen, of ze nu geheel, een beetje of helemaal niet gedigitaliseerd zijn. Er is ook geen sprake van de aanschaf van duur en technisch complex systeem waarin men allerlei gegevens moet invoeren. Onze oplossing verbindt alle softwaresystemen die de ondernemers al gebruiken. Wij brengen alles samen in één overkoepelend platform waarbinnen de informatie wordt gedeeld en voegen daar nog 'big data' aan toe: informatie over weer, verkeer enzovoorts.'


Transport maakt een substantieel deel uit van groenprojecten; om te kunnen besparen op kilometers en brandstof is inzicht in data nodig

Inzicht in bedrijfsmiddelen

De oplossing van Fleets-Online geeft ondernemers inzicht in al hun bedrijfsmiddelen. Van personenwagen en bestelbus tot maaimachine en trilplaat. Door deze allemaal te koppelen met het IoT-platform kan er allerlei data worden verzameld die interessante informatie vormt voor planning, beheer, investeringsbeslissingen enzovoorts. Van auto's, bussen en machines is bijvoorbeeld de CO2-uitstoot in kaart te brengen. Van machines zijn draaiuren, CO2-uitstoot per project, schades, keuringsgegevens enzovoorts te registreren. Door wagens en machines uit te rusten met gps, chips of sensoren, zijn ze snel op te sporen na een inbraak of diefstal.


Slimmer plannen

Door het verzamelen van alle mobiele data is het binnen Fleets-Online ook mogelijk om snel en eenvoudig een goede planning te maken voor de buitendienst. De meest optimale routes worden automatisch berekend. En wie op een project nog een machine mist, kan in een handige app snel kijken waar er nog een beschikbaar is. Zo worden tijd, brandstof en CO2 aantoonbaar bespaard, aldus het bedrijf.


De oplossing is uit te breiden met handige apps voor medewerkers waarin zij hun uren kunnen registreren

Werkprocessen digitaliseren

De oplossing is uit te breiden met handige apps voor medewerkers waarin zij hun uren kunnen registreren, werkbonnen en digitale kaarten e.d. kunnen raadplegen enzovoorts. Dat biedt tal van voordelen waaronder: minder fouten, verbeterde productiviteit, minder tijdverspilling, betere klantenservice enzovoorts.


LEES OOK

LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
Jaarlijkse studiedagen van JUB Holland
dinsdag 15 april 2025
t/m donderdag 17 april 2025
Nationale Klimaat Vakbeurs 2025
woensdag 16 april 2025
t/m donderdag 17 april 2025
ReinigingsDemoDagen 2025
woensdag 14 mei 2025
t/m donderdag 15 mei 2025
Vakbeurs Openbare Ruimte België
donderdag 15 mei 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER